Altfel spus, de-abia „după” devine sincer, își dezvăluie adevăratele intenții și-și lasă la vedere caracterul, precum o femeie de centură, nurii. Ce se întâmplă „înainte” nu poate fi luat în serios decât într-o mică măsură, întrucât nu este altceva decât o „reclamă” bună, alcătuită din ce a găsit el mai atrăgător, mai ademenitor și mai strălucitor și pe care ți-o livrează atât de frumos ambalată, că este imposibil să nu-ți se umezească ochii de emoție… și nu numai ei! Atenție, nu este un spoiler, bine? Interesul lui este, cel puțin momentan, să-și atingă un anumit scop, asta e clar și, până aici, toată lumea procedează mai mult sau mai puțin la fel.
În schimb, după ce te le cazi la pat, situația se schimbă. Gata, cu reclamele, gata cu poveștile, începe the real life!
Ei bine, ajunși în acest punct de bifurcație, nu toată lumea mai merge la fel de clar pe același drum. Unii continuă ideea de dinainte și chiar o îmbunătățesc, adăugându-i elemente complexe – și atunci poți ajunge la concluzia că nu a fost vorba de o „reclamă” mincinoasă și te poți felicita pentru alegerea inspirată, iar alții îți spun „pa” din mers, ceea ce echivalează, dacă e să păstrăm același registru de metafore, cu „reclama e sufletu’ comerțului, iar comerțul… sufletu’”.
Sau, mai pe românește, cu o țeapă și te poți felicita pentru cât de oarbă și credulă ai fost. Dacă sună prea dur, ia partea pozitivă a lucrurilor, și anume că fiecare eșec este o lecție. Pe care nu neapărat o înveți, că nu toate lecțiile sunt făcute pentru a fi învățate, știam asta din școală, păi nu?, dar dacă nu rămâi cu el, măcar rămâi cu experiența și cu un gust amar. Totuși, asta nu ar trebui să te împiedice să-ți spui, cu mâna pe inimă, Neeext! Și să-ți promiți că de data asta măcar te vei strădui să nu mai crezi că tot ce zboară se mănâncă și astfel să nu mai cazi atât de ușor în capcana reclamelor mincinoase.