Ce este Ciocolata Dubai și care e secretul celebrității sale fulminante

Dacă ai fost activ(ă) recent pe rețelele de socializare, probabil ai auzit de batonul de ciocolată viral din Dubai, pe care iubitorii de ciocolată nu și-l pot scoate din minte. Această delicatesă arabă, umplută cu pastă de fistic cremos și kataif crocant, a câștigat rapid popularitate în afara Emiratelor Arabe Unite și a devenit o tendință globală.

Despre ce este vorba în cazul batonului de ciocolată viral din Dubai?

Spre deosebire de alte tipuri de ciocolată, faimosul baton de ciocolată din Dubai de pe TikTok conține o umplutură bogată și cremoasă de fstic și kataif (un desert tradițional arab făcut din foietaj, fistic, brânză dulce moale și sirop).

Rezultatul? O combinație delicioasă de dulceață și o textură crocantă, care depășește simpla idee de ciocolată. Unele persoane compară gustul și textura batonului de ciocolată Dubai cu cea a batonului Kit Kat, deși ciocolata autentică din Dubai se remarcă prin faptul că este mai crocantă. Originalul este creat de talentații ciocolatieri de la FIX Dessert și se găsește doar în Dubai. Cu toate acestea, ciocolatieri din întreaga lume au copiat sau s-au inspirat din rețeta originală, astfel că ciocolata Dubai se găsește acum peste tot, iar iubitorii de delicii dulci continuă să se bată pentru ea, în ciuda faptului că nu este chiar ieftină.

Cine este Sarah Hamouda, fondatoarea Fix Dessert Chocolatier

Sarah Hamouda alături de soț și fiică

„Investim mult timp, efort și punem multă dragoste în batoanele noastre”, spune Sarah Hamouda, fondatoarea Fix. Nu este doar un simplu baton de ciocolată, adaugă ea: „Ne dorim să creăm o experiență.”

Sarah, în vârstă de 38 de ani, stabilită în Dubai de nouă ani, a lansat brandul în 2021 ca o activitate suplimentară. Inspirată de poftele din timpul sarcinii, antreprenoarea britanico-egipteană și-a propus să creeze ceva mai mult decât o simplă „rezolvare” tipică pentru pofta de ciocolată.

Un videoclip al influenceriței de pe TikTok, Maria Vehera, în care mănâncă un baton Dubai în mașina sa, a fost vizionat de peste 56 de milioane de ori până acum. Sute de persoane și-au filmat propriile reacții la aceste batoane sau au creat ghiduri de rețete pentru a le reproduce acasă. Entuziasmul din jurul brandului a fost „incredibil,” spune Hamouda, adăugând că numărul comenzilor zilnice de la Fix a crescut de la câteva la 500.

@mariavehera257

@fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! 🍫 „Can’t Get Knafeh of it,” „Mind Your Own Busicoff,” and „Crazy Over Caramel.” Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert

♬ оригинальный звук – mariavehera257

„Sincer, nu am crezut niciodată că acest lucru va deveni global,” spune Hamouda, menționând că a primit mesaje și răspunsuri video de la oameni din Canada până în Argentina și România. „Este nebunie ceea ce se întâmplă.”

Plin de savoare

Cum aceste batoane sunt făcute manual — inclusiv designurile colorate pictate pe fiecare dintre ele — există o limită în privința cantității pe care echipa o poate produce.

„Pentru mine, este foarte important să mențin calitatea și ingredientele produselor noastre,” spune ea, adăugând că secretul batoanelor sale este matrița unică pe care o folosește pentru a modela ciocolata și pentru a îngloba umplutura.

O parte din atracția batoanelor Fix constă în numele creative, inventate de soțul lui Hamouda, și în aromele unice din Orientul Mijlociu, cum ar fi curmalele, karak (un amestec de ceai condimentat) și kataif.

Populația internațională și numeroși expați din Dubai au inspirat, de asemenea, unele arome, cum ar fi „Mind your own Buiscoff,” un baton de ciocolată albă plin de cremă crocantă Lotus cheesecake, sau „Cereously Chewsy,” un baton de ciocolată cu lapte umplut cu Nutella, brownies cu fudge, cremă și cereale.

O cerere imensă de ciocolată

FIX — care înseamnă „experiență incredibilă de necrezut” — este disponibil momentan doar în Dubai. Și, odată cu atenția internațională, aceasta a devenit o provocare majoră.

„Să ținem pasul cu cererea a fost cu siguranță o provocare,” spune Hamouda.

De când videoclipul a început să fie viral în februarie anul acesta, compania s-a extins, de la doar Hamouda și soțul ei, care lucrau din locuința lor, la o echipă de 10 persoane într-o bucătărie închiriată.

Batoanele de ciocolată de 200 de grame, care se vând cu 20 de dolari fiecare, sunt disponibile doar prin serviciul de livrare Deliveroo, iar vânzările încep zilnic la ora 17:00. Limitate la 500 de comenzi pe zi, Hamouda spune că de obicei se epuizează în câteva minute.

Deși aceasta poate fi o problemă de invidiat, Hamouda spune că a existat o reacție negativă online, clienții plângându-se de raritatea batoanelor și criticând agitația drept o strategie de marketing.

Decorate cu vopsea comestibilă, batoanele de ciocolată de la Fix par aproape prea frumoase pentru a fi mâncate. Aproape.

Lipsa acestora a dus la apariția pe piețele online a numeroase batoane de ciocolată inspirate de „ciocolata virală din Dubai”, iar bucătari de acasă încearcă să le reproducă singuri. Deși unii ar putea fi îngrijorați de concurență, Hamouda se simte flatată. „Primim mesaje de la oameni care ne mulțumesc pentru că i-am inspirat să fie creativi acasă, așa că asta este ceva de care sunt mândră,” spune ea.

Febra ciocolatei pe piața neagră

Disperarea fanilor de a încerca aromele și texturile neobișnuite a dus la o „piață neagră a ciocolatei”, batoanele apărând în Africa de Sud la prețuri exorbitante.

Hamouda este uimită de reacție — și sugerează că Fix va ajunge în curând pe piețele internaționale. „Avem multe în pregătire,” spune ea. „Fiecare tendință are momentul ei. Dar cred că avem mult mai mult de oferit și că acesta este doar începutul pentru noi.”

Tu ai gustat ciocolata Dubai? Cum ți se pare?

sursa: edition.cnn.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here